20 de out. de 2025

Public Confession (Restricted)
Logbook of Insanity No. 20 — Entry: Night
Tone: Unquiet · Voice: First Person


I was reading The Queen of the Damned.
It was a live session.
The first chapter told the story of the red-haired twins — that first part where they draw the attention of Akasha and Enkil’s empire, a supposed representation of ancient Egypt before it was Egypt, but really a mix of Egyptology and pure fantasy.

And as I read, I grew depressed.

There they were — two women from the region that would now be called Palestine — watching their people being erased from the face of the earth, their rituals and bodies profaned in the name of the desires of a distant empire that justifies its atrocities with feeble faith.

It was impossible for me to go live yesterday because reality, my love, is far worse.


Pela posição do seu badalo, o sino evoca a posição de tudo que está suspenso entre o céu e a terra e, por isso mesmo, estabelece uma comunicação entre os dois.
(Dicionário de Símbolos — Chevalier, Jean & Gheebrant, Alain)

Os sinos dobram por quem?
Perdidos na imensidão...
Não chamam por mim
embora eu me reconheça em seu badalar.
Blémmmmmmmmmmmmmmmm

Os sinos dobram por quem?
Sinos de cristal...
Sinos de bronze
Sinos de luar...
Blémmmmmmmmmmmmmmm

Os sinos dobram por quem?
Se não chamam por mim,
por que ainda os ouço tilintar?
Perdidos... perdidos... perdida...
Blémmmmmmmmmm

Os sinos dobram por quem?
Pelos mortos
Pelos vivos
Por quem??
Blémmmmmmmmmm

Os sinos dobram por quem?
Que estranha conversa
entabulam
nessa estranha ressonância?
Blémmmmmmmmmmmm


— End of Entry —

Nenhum comentário:

Postar um comentário